A DIVAT VÁLTOZIK, A STÍLUS ÖRÖK.
-Coco Chanel-

2011. május 5., csütörtök

SZÉPKORÚAK DIVATJA

Úgy tűnik, a kövér modellek után az öregek elleni diszkriminációt is kikezdi a divatipar. Egymás után nem sokkal a madridi és londoni divathéten is hetvenen felüli modellek vonultak fel a kifutón egy spanyol és brit tervező kollekciójában. Kortól függetlenül gyönyörűek voltak.
A brit Giles Deacon úgy gondolta, a 2011-es tavaszi-nyári kollekcióját bemutató show legelőkelőbb helyét egy sztármodellre bízza, aki 71 éves.
A legtöbb öreg embernek minden második mondata avval kezdödik hogy "A mai fiatalok......." aztán jön az hogy "........nem tudják mi az a tisztelet;........hogy öltözködnek;.......nem szégyelik magukat hogy igy néznek ki?" stb. Gondolom ismerös, ugyanugy mint az a mondat hogy "Az én idömben........." vagy "Amikor én még kicsi voltam........". De arra nem is gondolnak hogy nem csak a fiatalok öltöznek vagy viselkednek igy, hanem néhány az öregek közül is azt képzeli hogy menö ha piros-zöld hajjal, vagy ha tele tetovált testel lép ki az utcára mintha még csak 18 éves lenne. Valamelyik napon is azt látam ahogy egy 60 év körüli nö mini szoknyában és olyan blúzban hogy kilógot belöle a melle elkezd flörtölni egy 30-40 év körüli pasival a buszon. Nem mintha ez egy akora vétek lenne, de akor legalább ne aról prédikáljanak hogy milyen rosszak a fiatalok és hogy ugy öltöznek mint egy " utolsó senkiházi " mert elsösórban nem mindegyik fiatal öltözik ugy, másként meg ha egy kicsit körülnéznének, akkor észre vennék hogy egy velük egy korú ember is ugyanugy öltöködik és viselkedik néha. Renzo Rosso a nemzetközi divatszakma egyik legsikeresebb vállalkozója. Bátor másként gondolkodó, zseniális ötletgyáros, intelligens és kedvelt csodapók, akit – a Diesel márka kitalálóját és naggyá tevőjét – munkatársai tűzön-vízen át követnek. A Diesel egyike annak a négy márkának, amely 2005-ben elnyerte a TextilWirtschaft című német szaklap Forum-díját.
A Diesel célcsoportjába tartoznak a fiatalos öregek is, akiknek  ugyanúgy köszönhetjük minőségi színvonalunkat, mint a divat fiatal áldozatainak.A legjobb úton halad tehát a Pret-à-porter magas pozíciója felé. Kevesebb casual és sportcikk lesz a kollekcióban. A luxus relatív fogalom, a jó minőség és a kreativitás valóságos, a Dieselnek nincsenek sztártervezői, és soha nem is lesznek. Csapatuk nagyon kreatív, hihetetlenül intuitív, ötleteit villámgyorsan megvalósítja.
A márka atyja
A divatos farmerek sokszínűségének igénye Észak-Olaszországban született. Renzo Rosso 1978-ban, 23 évesen, textilipari tanulmányai után alapította a Diesel márkát, amely akkoriban a Genius Group tagja volt. 1985-ben önállósodott, átvette a Diesel minden részlegét, amely akkoriban mintegy hárommillió eurós forgalmat bonyolított le. A Diesel-csoport először 2004-ben érte el az egymilliárd eurós határt. A márka önállósodott Észak-Amerikától Németországon át Japánig sikeres. Rosso a változatos felületű és formájú farmerek piacra dobásával önálló, igényes casual kollekciót alakított ki, amely messze túlmutat kategóriáján. Önállósága kitűnő üzleti érzékkel párosul. A Diesel, amely kis farmer- és munkaruhamárkaként jelent meg a piacon, ma a vezető design-márkák egyike. Összetéveszthetetlen és önálló, akárcsak alapítója, tulajdonosa és fáradhatatlan motorja: Renzo Rosso.
 

5 megjegyzés:

  1. En ugyanugy megnezem az idoseket ha szepen, stilusosan, fel vannak oltozve, akar a szep lanyokat...nagyon elvezem mikor egy idos no koveti a divatot, a haja apolt, es meg neha kis szolid sminkje is van :)
    Ismerek olyan idos pasit is, aki nagyon trendi :)es valasztekosan is oltozkodik...
    Ha megerem ezt a kort, ugy tervezem, hogy en is trendi vencsaj leszek :)

    VálaszTörlés
  2. Az a tapasztalatom, hogy túl fiatalon néha jól jön a sötét színű öltözet, hogy komolyan vegyenek a 'Nagyok' és idős korban a világos színek, hogy még mindig hasonló méretű tábor övezzen :)

    VálaszTörlés
  3. No, Márta lelőtte a poént... :)

    VálaszTörlés
  4. Barátnőkkel mindig arról álmodoztunk, hogy lila hajú, csipke kesztyűs idős hölgyek leszünk és a vasárnapi templomozás után megisszuk a kis sörünket a park vendéglőben.De ha így halad a divat akkor a csipke kesztyűt lehet, hogy felváltja a motoros kesztyű, marad a lila haj és a sör. Arra lehet,hogy lesz pénzünk a drága márkákra is.Ami jó és szép miért annyira drága?:((

    VálaszTörlés
  5. Szerintem is az idősebb hölgyek és ugyanúgy a moletebb hölgyekre nem gondolnak sokat a divattervezők, pedig igény lenne rá.Nekem tetszik, ha az idős hölgyek pasztel színekben öltözködnek,a pasiknak pedig jól áll a fekete szín(vannak kivételek akiknek nem áll jól).

    VálaszTörlés